Főoldal   Ország infók   Útravaló   Rólunk   Csirkefej

Regisztrálom magam

Szavazás

Támogatóink

USA V. - Santa Cruz, Sequoia NP, Death Valley NP, Las Vegas, Joshua Tree NP (2007. dec. 18. - 26.) Nyomtat E-mail
2008 January 31, Thursday
Irány a Természet!
Majd egy hónappal az USA-ba való megérkezésünket követően, és túl néhány értékes személyes tárgyunk elvesztésén (két szerencsétlen esemény kapcsán, Los Angeles-ben és San Francisco-ban), feldolgozva a történteket elindultunk Kalifornia természeti látványosságainak felfedezésére.

Az eredetileg tervezett Oregon és Washington államokbeli kalandozásról már korábban lemondtunk az északi államokat ilyenkor jellemző barátságtalan időjárás miatt. Azokhoz korábban kellett volna az USA-ba érnünk.
Aktuális tervünk az volt, hogy a két ünnep közötti időszakig mindenképpen az USA-ban maradunk, a Mexikóba való átlépés időpontját pedig később döntjük el, érzésre.

San Francisco-t magunk mögött hagyva, 18-án este érkeztünk meg Santa Cruz-ba (immár másodszor ezen az úton Laughing). Látogatásunk legfőbb gyarló indoka egy, a városban található spa meglátogatása volt. Első utunk a spa-ba vezetett és le is foglaltunk egy 1 órás forró fürdőzést este 11-re.
Rövid séta és kávézás után, alig vártuk, hogy beléphessünk a fürdő ajtaján. Amikor a lágy mentaillatban alámerültünk a testet - lelket melengető forró jacuzziban, éreztük, hogy azonnal oldódik bennünk az elmúlt napok során felhalmozódott nem kevés feszültség. Éjfél után újjászületve és egy újabb kedves ismerőssel gazdagodva hagytuk el a spa-t, ugyanis a fürdőzést követően összebarátkoztunk az ott dolgozó magyar családból származó, de santa cruzi Amarával.

Giant Forest
Szerdán szép lassan összeszedtük magunkat és elindultunk a néhány száz kilométerre keletre fekvő Kings Canyon / Sequoia Nemzeti Park irányába. Az estét a parkhoz közeli Fresnoban töltöttük.

Csütörtökön rákanyarodtunk a 180-as útra, hogy azon keresztül beautókázzunk a híres Sequoia fenyők hazájába. A parkhoz közel érve azonban egyre egyértelműbbé vált, hogy a látogatást ma ki kell hagynunk. Kilométerről kilométerre hidegebb lett, a nedves utat először havas, majd fagyott út váltotta fel, aztán végül megakadt a szemünk egy közlekedési táblán, melyről helyes kis jégcsapok meredeztek. Nem mehettünk tovább, mivel megkockáztattuk volna, hogy az autóban lévő vízszivattyúk szétfagynak. Visszafordultunk és elhatároztuk, hogy másnap egyrészt korábban, másrészt déli irányból közelítjük majd a parkot.

Pénteken délről, a 198-as úton hatoltunk be a parkba és sikeresen eljutottunk a Giant Forestig, illetve tiszteletünket tehettük a világ legnagyobb élő organizmusa, a General Sherman Tree előtt.
Csodálatos volt a hóban ugrálni és közben a napsütést élvezni a hatalmas fák között. Sokáig persze nem maradhattunk az autó miatt, így néhány rövid megállást és sétát követően déli irányban elhagytuk az óriás fák világát, és a Death Valley felé vettük az irányt.
Éjszakára megálltunk Mojave-ban, majd szombaton délutánig folyamatosan vezettünk, hogy a vacsorát már a Death Valley belsejében, Stovepipe wells-nél költhessük el.

Úton a Death Valley felé
Vasárnap eljött a nagy nap, elérhető közelségbe került a művész mozis gimnáziumi évek és Antonioni híres filmje óta szívünkben hordozott romantikus helyszín, a Zabriskie point. Akármilyen is lesz, gyönyörű lesz. Ezzel a jelszóval nekivágtunk a parknak és sorban kerestük fel a nevezetes pontokat. Dél körül szert tettünk egy kis piknikes dobozkára, benne egy vega burgerrel és elindultunk a történelmi helyszín irányába.
Elképesztő, hogy egész nap sehol máshol nem láttunk padot a nevezetes pontok környékén, és itt egy romantikus kis kiszögellésen ott állt a világ egyik legtökéletesebb piknik padja, üresen.
Helyet foglaltunk és a dramatikus látvány magunkba szippantása közben begyűrtük az óriás szendvicset. A pillanat plusz romantikáját adta, hogy a hamburgernek pont olyan íze volt, mint régen a körtéri kis bódé hagymás, kechupos költeményeinek.

Este ismét kelet felé vettük az irányt és - bár még mindig a sivatagnál maradva, de - tovább álltunk a világ szerencsejáték fővárosába, Las Vegas-ba.
Az éjszakát egy szálloda parkolójában töltöttük, majd 24-én reggel begördültünk a Las Vegas Hilton elé. Karácsony lévén, gondoltuk azért mégiscsak megadjuk a módját az ünneplésnek. Ráadásul néhány nappal ezelőtt elképesztően kedvező áron tudtunk ide szobát foglalni. Mi persze azon ritka vendégek leszünk, akiken nem hozzák vissza a szobára adott kedvezményt a szálloda hatalmas kaszinójában.

Karácsony szent napja nagyon jól telt. A városban csak minimálisan tettük tiszteletünket, viszont annál többet pihentünk a Las Vegas Hilton nyújtotta kényelemben.
Elsőként rögtön egy reklamációval kezdtük, mert kiderült, hogy a szoba árban errefelé nincs benne a reggeli. Őszinte felháborodásunkat egy két főre szóló grátisz büfé étkezéssel kompenzálták.
Mire leértünk az étterembe, addigra az ebédidőből már kicsúsztunk, így nem volt más hátra, minthogy a karácsonyi ünnepi vacsorát a szálloda meghívásában költsük el.
Délután kiugrottunk meglepni magunkat egy minimál karácsonyi ajándékkal, majd estére felöltöttük legszebb arcunkat és levonultunk vacsizni.
Mondjatok még egy szállodát a Földön, ahol a büfé vacsorához ingyenes alkohol fogyasztás jár, míg az üdítőért fizetni kell! Persze hogyan is lehetne jobban ösztönözni a vacsora utáni játék kedvet?!? Hát nem kellet kétszer mondani, alámerültünk a bacchanáliában.

Vacsora után zsetonná tettük és megjátszottuk a szobafoglaláshoz szintén grátiszként kapott 25 dolláros kuponunkat.
„Faites vos jeux, s’il vous plaît!” Megszavaztuk, hogy legyen piros és a megfelelő pillanatban feltettük a posztóra. Éééés fekete lett. Előzetes elhatározásunknak megfelelően, hogy nem fogjuk próbálni addig duplázni a tétet, amíg vissza nem nyerjük pénzünket, elegánsan hátat fordítottunk az asztalnak és felvonultunk megünnepelni a karácsonyt a Las Vegas fényeire néző romantikus kis szobánkban.

Joshua Tree
25-én egy amerikai módon eltöltött karácsonyi diner ebédet követően elindultunk vissza Los Angeles irányába, és útba ejtettük a kaliforniai nemzeti parkok közül utoljára meglátogatandó Joshua Tree-t. Néhány száz kilométer vezetés után leparkoltunk éjszakára a nemzeti park bejáratánál és álomra hajtottuk fejünket.

Szerdán leereszkedtünk a U2-t is megihlető joshua fák között a park észak-nyugati bejáratától délre, majd este egy vacsora erejéig benéztünk a sztárok és melegek körében egyaránt közkedvelt sivatagi Palm Springs-be.
Késő este autóba ültünk és lenyomtuk a Los Angelesig hátralévő kicsivel több mint 200 km-t, hogy az éjszakát, már az angyalok városában tölthessük.

A hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy regisztrálj, ha még nem tetted!
No. 1 :
Krumpli, kicsit fijús a hayad, vagy csak rosszul látok már így 40-en túl? :)