Főoldal   Ország infók   Útravaló   Rólunk   Csirkefej
 
Ajánlott böngésző:
FireFox 2.x

Bejelentkezés






Elfelejtettem a jelszavam
Regisztrálom magam

Szavazás

Támogatóink

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Brazília - Beach, samba és egy sikertelen hajóztatási kísérlet III. (2008. június 16. - 26.) Nyomtat E-mail
2008 August 30, Saturday
Rochina favela
Rochina favela
Második Rio-i hetünk hétfőjén és keddjén lényegében semmire nem jutottunk hajóztatás ügyben. Naivan vártuk a múlt héten több helyről beígért szállítmányozási ajánlatokat, illetve hívogattuk a cégeket, de igazából nulla eredménnyel. Úgy tűnt, mintha nem is érdekelné őket ez a kis néhányezer dolláros üzlet.

Gyakorlatilag az egész munkahét úgy telt el, hogy folyamatosan igyekeztünk újabb cégeket bevonni az ajánlati körbe, illetve próbáltuk kicsikarni a már felkeresett cégektől az ígért ajánlatokat. Ilyen nehézkesen még egyszer sem kezdődött az autó feladásának ügyintézése, a korábbi négy hajóztatás egyikében sem. (Ehhez képest még Indiában is villámgyorsan kaptunk ajánlatokat!)
A hajóztatási ügyintézés mellett beiktattunk egy-egy programot a város azon pontjaira, ahol korábban nem jártunk.


Szerdán felsétáltunk a Corcovado-ra a Megváltó Krisztushoz (Cristo Redentor) és az évente ideutazó sokmillió látogatóval együtt mi is rácsodálkoztunk a szobor méretére és részleteire.

A Krisztushoz vezető hosszú út egyik különlegessége volt, hogy a Corcovado-ra való felsétálás közben majmokat pillantottunk meg a hegy oldalában álló fákon. Megállt mellettünk két autó, akik szintén észrevették a makikat és az egyikből kipattant egy helyi srác egy banánnal a kezében.
Eltörte a banánt néhány darabra és felszúrta egy faágra. Hosszan vártuk, amíg a kis szőrös állatkák átlendülnek az út egyik oldaláról a másikra, és végül megérte. Néhány másodperccel azután, hogy a várakozásba beleunt két autó továbbhajtott, szemtanúi lehettünk a banánokért indított akrobata mutatvány sorozatnak.

A Corcovado-ra nem csupán a Krisztus szobor, hanem a kilátás miatt is megérte felmenni. Elénk tárult a város, melyet már jó néhány napja igyekeztünk minél teljesebben felfedezni, és most felülről is végigpásztázhattunk a hangyaként már bebarangolt városrészeket. Nem egy egyszerű szerkezetű város, fogalmazzunk így.
A hosszú és hűvös visszasétálás után este ismét az Estacao Republica-ban vacsoráztunk (dkg-ra Laughing).

Csütörtökre kulturális programot szerveztünk a hajózási ügyintézés mellé. Egy rioi programújságban találtuk meg az „50 anos de Bossa Nova” nevű rendezvényt, melynek keretében aznap egy ingyenes koncertet szerveztek. A jegyeket a koncert előtt egy órával kezdték el kiadni és természetesen mire mi odaértünk, 50 perccel a kezdés előtt, már nem volt egyetlen egy jegy sem. Vicces, hogy a koncert déli fél1-kor volt, ami egyébként tökéletesen utal a carioca-k munka iránti elkötelezettségére Wink).
A koncert egy, a Millenárisra emlékeztető művészeti létesítményben volt, ahol szerencsére egy külső kivetítővel enyhíteni tudták az elfogyott jegyekből adódó frusztrációt. Egy ideig hallgattuk a koncertet, majd visszavonultunk frissíteni a weboldalunkat.

20-án pénteken rövid netezés és telefonálgatás után beláttuk, hogy az autó elhajóztatása Rio-ból kvázi reménytelen. Komolyan felmerült a már eddig is latolgatott verzió, hogy visszaautózunk a közel 3000 km-re lévő Buenos Aires-be és onnan intézzük a szállíttatást. Elhatároztuk, hogy ha hét elején sem jutunk semmire, akkor indulunk.
Közben kellő stresszre adott okot a biztosítóval való levelezésünk a fél évvel ezelőtti san franciscoi autófeltörés kapcsán. (Ezúton tanácsoljuk minden utazónak, hogy messzire kerülje el az elsőre szépen csillogó ausztrál - dán duóból álló Worldnomads nevű céget.)
A hosszú történetünk lényege (melyet szóban szívesen elmesélünk mindenkinek), hogy a még decemberben bejelentett autó feltörési ügyünket immár fél éve sikerült többszöri nem válaszolással befagyasztaniuk, illetve akadékoskodó újabb és újabb kérésekkel lassítaniuk. Sebaj küzdünk tovább. Most megfogalmaztunk nekik egy utolsó levelet, ha ez sem ér el eredményt, akkor felvesszük a kapcsolatot az ausztrál és dán biztosítási felügyelettel.

Ismét eljött a hétvége. Szombat reggel felszabadultan autóztunk el Rio egyik legnagyobb favela-jához, hogy egy kis bepillantást nyerjünk a drogbárók által működtetett mini államok életébe. A favela-k olyan illegálisan felépített kunyhótelepek, melyek önkényesen elfoglalt, magán- vagy városi tulajdonban lévő területeken állnak, Rio meredek hegyeinek nehezen beépíthető lejtőin. A telepek belső kialakítása teljesen esetleges, a benne lévő kunyhó csoportokat lépcsők, keskeny csapások választják el egymástól. Természetesen áramhoz a villamos energia hálózat illegális megcsapolásával jutnak, és a kunyhók nyilván nem felelnek meg semmiféle műszaki előírásnak.
Mindenesetre a városok (a probléma Rio-ban a legsúlyosabb) tehetetlenek a jelenséggel szemben, hasonlóan Pakisztánhoz és a hadurak által irányított Északnyugati Határterülethez.
A favela-k történelméről röviden annyit, hogy az első rioi favela-t a városba visszatérő katonák, illetve polgárháborús menekültek alakították ki a XIX. század végén, mivel a kormány nem tudott számukra lakhatást biztosítani. Később tömegével költöztek be a korábban felszabadított fekete rabszolgák is, akik így a városhoz és a munkájukhoz közel tudtak maradni.

A Rochina-t magunk mögött hagyva éles váltással a szomszédban húzódó Copacabana-ra igyekeztünk Defivel, amikor egy piros lámpától való elindulás helyett egy hatalmas reccsenést hallottunk és a következő pillanatban azt azonosítottuk, hogy a motor jár, de nincs hajtás. Először a terepváltóra tippeltünk, melyet már jó ideje töltögetnünk kellett olajjal, mivel az szép lassan csepegett belőle.

Letoltuk az autót az útról, kiderítettük, hogy hol vannak Land Rover szervizek, összecsomagoltunk, hogy felkészüljünk a szállodai életre és kiálltunk stoppolni, hogy valaki elhúzza Defit.

Nem jöttek tömegével az autó elhúzására alkalmas járművek, de nem csüggedtünk. 2-3 óra lehetett és a szerviz 5-ig volt nyitva, így a költséges professzionális segítség előtt még volt időnk a stoppolásos módszerrel próbálkozni. 10-15 perc után megjelent egy kávézóból előbukkant 3 arc, és épp indulni akartak az ott parkoló kisteherautójukkal. Elővettük a legütősebb portugál - spanyol - angol nyelvtudásunkat és elmeséltük a problémánkat, melyet követő 3 perc múlva megkezdődött a legkülönlegesebb Rio-i hétvégénk története.
Elhúztak bennünket, cimborák lettünk, és az autó szervizben hagyása után legközelebb már arra lettünk figyelmesek, hogy Alan-ék lakásán caipirinha-zunk egy csapat jó fej carioca-val.

Még aznap megtudtuk, hogy milyen szombat éjszaka a helyiekkel együtt szambázni Lapa utcáin és hogyan is táncolják az Afrikából származó valláshoz kapcsolódó, az istenek tiszteletére bemutatott Condomblé-t (#link).

Vasárnap délután nem meglepő módon ismét Alan-éknél kötöttünk ki, ahonnan először beültünk egy közeli étterem-bár féleségbe megkóstolni a brazilok nemzeti eledelét, a feijoada-t (ejtsd fezsuáda).
A hasi vérbőség állapotában tettünk egy rövid sétát Botafogo-n az első szupermarketig, ahol feltankoltunk estére cachaca-val és egyebekkel, majd elautóztunk egy házibuliba. A vasárnap esti házibuli jól utal a carioca-k party hajlandóságára. (Kezdtük kapizsgálni, hogy miért is nem lehetett itt két hét alatt elintézni az autó hajóztatását Cool.)

A tökéletes hétvége után hétfőn reggel az a ritka esemény következett be, hogy kettéváltunk. El kellett intéznünk egyrészt a szervizt, másrészt néhány telefonnal és személyes találkozóval adtunk egy utolsó esélyt a Rio-i hajózási társaságoknak. Legnagyobb meglepetésre dél körül kész lett az autó, mivel csak a két hátsó menesztő-tárcsát kellett kicserélni (amihez egyébként volt nálunk alkatrész Surprised), illetve addigra az is kiderült, hogy nem lesz brazíliai hajóztatás, hanem húzunk vissza Buenos Aires-be.

Délután kaptunk kölcsön egy monitort Alan-éktől, melynek segítségével végre net cafe-ba látogatás nélkül tudtunk dolgozni a laptopunkon. Éjszaka közel 60 ajánlatkérést küldtünk ki az Interneten található infók alapján összegyűjtött buenos airesi hajózási cégeknek.
Az igazán durva a dologban, hogy másnap reggelre már el is kezdtek dolgozni a kérésünkön és szórták be a válaszokat a postaládánkba.

A keddi napot vacsoráig gép előtt töltöttük, mivel úgyis volt dolgunk a weboldalon, és mindenképpen meg akartunk várni legalább egy számszerű ajánlatot Buenos Aires-ből, hogy nyugodtan indulhassunk el a több ezer kilométeres útra.
Este 6-ra már két konkrét ajánlatunk volt, így nem volt mire várni tovább. Elköltöttünk egy utolsó vacsorát kedvenc helyünkön, az Estacao Republica-ban, visszavittük a monitort Alan-éknek és elbúcsúztunk tőlük. Végül bevásároltunk néhány üveg vizet, illetve cachaca-t, majd utoljára tettünk egy kört a belvárosban és 10 körül nekivágtunk az országútnak.

Szerda hajnali 5-től nyomtunk egy rövid alvást egy Sao Paolo környéki benzinkúton, majd egész napos vezetés után csütörtök hajnali 2-kor, Foz do Iguacu-nál negyedszer is átléptünk az „ígéret földjére”, Argentínába.

(A fotó galériát itt egy megjegyzéssel kell kiváltanunk, mivel első Rio-i benyomásaink, a korábbi hónapok veszteségei, illetve a biztosító társaságunk hozzáállása alapján úgy döntöttünk, hogy az út utolsó napjait stressz (és így fényképezőgép) mentesre vesszük, és inkább csak üres kézzel ficegünk a városban.)


A hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy regisztrálj, ha még nem tetted!
No. 12 :
Eltávolítottam őket .
Köszi
Hozzászóló: pip • 2015-07-04 02:18:25
No. 11 :
Kicsit kezdenek elarasztani Benneteket a spam kommentek
Hozzászóló: hayim • 2015-06-15 14:36:16
No. 10 :
Igen, kézi kapcsolású. Megmondom őszintén, hogy amikor elment a hajtás, akkor egy picit megijedtem . Korábban volt egy kis olajszivárgás a terepváltóból, és arra tippeltem, hogy ott ment tönkre valami. Ennek megfelelően nem is kísérleteztünk, mivel egyszerűbb volt elvontatni.
Köszi a tippet a menesztőtárcsára!
Valóban az volt a gond, hogy Peruban nem cserélték időben őket (a hátsók kb. 60.000 km-t bírnak).
Egyébként az autót behúzott kézifékkel hátulról meglökdösve én is láttam a kopottságát, de úgy voltam vele, hogy jobb lesz itthon cserélni. Hát nem lett az . Szerencsére a féltengely megúszta .

Gozolo:
Még jó! Ennek megfelelően választottam .
Már arra is gondoltam, hogy nyitunk egy családi autószervízt. Pip elvégezné a munkát, én meg elütném az időt a irodában .
Lehet, hogy erre a koncepcióra még érdemes visszatérnem ?!
Hozzászóló: tomcsi • 2008-09-30 21:50:03
No. 9 :
Köszönöm: kimerítő és kielégítő : práktikus egy ilyen ásszon otthon, Tomcsi!
Hozzászóló: gozolo • 2008-09-15 09:20:05
No. 8 :
Kézi kapcsolású a középső difizáratok? Mert ha azt behúzzátok, kétkerékhajtással meg el tudtok menni a szervizig saját lábon.

Amúgy a menesztőtárcsa sajnos kopó alkatrész. Nem szabad megvárni míg ennyire elpusztul, mert a féltengelyt is tönkreteheti.
Kopottsága könnyen ellenőrizhető.
De létezik belőle(igaz drágébban) ausztrál tuning változat, meit már nálunk is lehet kapni.
Az sokkal tartósabb elvileg.
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_43.html
Hozzászóló: Sanyi • 2008-09-14 19:31:54
No. 7 :
Ehhez a menesztőtárcsa leíráshoz még én sem tudok mit hozzátenni .

Ha valaki lány autószerelő mestert keres, van egy tippem.
Hozzászóló: tomcsi • 2008-09-11 20:39:37
No. 6 :
BA - Rotterdam Definek egy 20 lábas konténerben 3500USD (csúcsszezonban!). Ebben benne van az argentin oldalon való ügyintézéstől a Rotterdam-ba való behajózásig minden. Erről az egész hajózás hókamókáról írunk majd részletesen, mert a hasonló útra induló arcoknak nagyon hasznos lehet.
Hozzászóló: pip • 2008-09-10 20:27:35
No. 5 :
A WorldNomads-ot mi beszívtuk. Senkinek nem ajánljuk. Ha sok időnk lesz, bejegyeztetjük és megcsináljuk a www.dontchooseworldnomads.org-ot
Hozzászóló: pip • 2008-09-10 20:26:00
No. 4 :
Hmmm, menesztőtárcsa: a féltengelyek külső végén lévő kis tárcsa, ami átviszi a hajtást a kerékagyra. (Az egészet öt csavar tartja.) Találtam egy szakanyagot, amely bár egy hátsó kerékagy cserét mutat be, de a képeken tök jól látható a menesztőtárcsa (drive or driving member) is: http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=15073&mode=threaded. Enjoy!
A többit Tomcsi elmondja .
Hozzászóló: pip • 2008-09-10 20:25:10
No. 3 :
és mekkora lett BA-ból az ajánlat? Nagyságrendileg ez egy 10eUSD alatti dolog?
Hozzászóló: gozolo • 2008-09-09 12:10:53
No. 2 :
amikor Ti ajánlottátok, megnéztem a Worldnomads-ot. Most már bevallom: nagy internet-lufinak tűntek, utazós juppik lehúzására specializálva vagány dumával :(
Hozzászóló: gozolo • 2008-09-09 12:10:07
No. 1 :
menesztőtárcsa - hm. az meg mi a fészkes fene?
Hozzászóló: gozolo • 2008-09-09 12:08:23
 
< < <   > > >